Cornwall road trip - Reisverslag uit Bude, Verenigd Koninkrijk van Nadine - WaarBenJij.nu Cornwall road trip - Reisverslag uit Bude, Verenigd Koninkrijk van Nadine - WaarBenJij.nu

Cornwall road trip

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

27 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Bude

Net twee nachtjes op mijn nieuwe kamer en alweer bezoek! Heerlijk gezellige afleiding want ik had het wel even een beetje gehad met scriptie schrijven. Jettie opgehaald van het station en gelijk maar even op terrasje neergeploft voor lunch en het maken van plannen. Even lunchen kwam uiteindelijk neer op de hele dag in de zon op het terras zitten met lekkere rose, gezellig bijkletsen en beetje ouwehoeren met William en zijn vriendinnetje. Eind resultaat na dag 1 was dat Jettie alleen nog maar het terras van The Cork en nog een andere bar gezien had. :)

Om toch maar ook een beetje de toerist uit te hangen de volgende dag door Bath geslenterd en alles laten zien. Wel een lekker sloom tempo met vele pauze momentjes op bankjes met flesjes water want de wijn en cider had ons de vorige dag goed gesmaakt. Avond afgesloten met, ja alweer, een pub quiz! (Heel leerzaam hoor!!)

Na twee dagen op pad naar Corwall. En dit keer anders reizen dan ik tot nu toe gedaan heb: met huurauto! Over smalle kronkellige weggetjes, steile hellingen, kleine dorpjes en mooie natuurparken. Uren doen over hemelsbreed maar een hele kleine afstand. Geen ruimte voor tegen liggend verkeer, super veel bochten en hellingen, mooie uitzichten en midden op de weg gezelschap van schapen en koeien. Lang rijden zonder ook maar iemand tegen te komen, modderweggetjes en vooral heel veel mooie uitzichten. Ook wel zweethandjes en spannende momentjes met de vele hellingproeven, tegenliggers, scherpe bochten en rare rotondes. Lekker met zomers muziekje op door het mooie landschap van Cornwall toeren. Wat een geweldige ervaring!! Dat vraagt om meer!! :)

Voor zowel Jettie als mijzelf wel even wennen, maar toch is het wonderbaarlijk snel normaal om links te rijden en met links te moeten schakelen. Hilarische momentjes gehad, met hellingproeven of op moment dat de wegen super smal waren en we meters naar achter moesten rijden om doorgang te verlenen aan tegenliggers. Maar vooral erg relaxed om te kunnen genieten van de vrijheid die je hebt als je op pad bent met een auto. Gaan en staan waar en wanneer we willen, gebieden kunnen zien die anders nooit bereikbaar zijn en niet hoeven sjouwen met alle spullen.

Naast de vele ritjes die we gemaakt hebben ook veel bekeken. Naar een waarzegger in hippie stadje Glastonbury geweest, kathedraal van Wells bekeken, vissersdorpjes bezocht, van terrasjes en pub voedsel genoten, het tintagel kasteel bezocht (king arthur) en stukken gewandeld langs de kliffen. Prachtige uitzichten, leuke mensen ontmoet en samen ook erg gezellig gehad. Vele kroegjes en barren voorzien van extra inkomsten, live muziek en karaoke.. :)

Uiteindelijk ook gesurfd in Bude. Leuke surf instructeurs ;) maar vooral het surfen zelf was heel erg leuk. Nu al plannen gemaakt voor in Nederland!! Een beetje plannen maken voor leuke dingen in Nederland is op dit moment wel nodig, want oh wat is het lastig en spannend om straks terug te gaan, werk te vinden, te verhuizen etc. Love my life in the UK!! (Behalve dan mijn scriptie schrijven!)

• 27 Augustus 2010 - 11:00

Margriet:

Ooh wat klinkt dat heerlijk!! :) Had er al een beetje van gehoord door veel (heel veel haha) met je te smsen, maar super om zo nog te lezen! :D
    Ik stel mezelf bij deze beschikbaar voor leuke dingen doen in Nederland... :D Ik heb ook nog steeds Post-Australia blues, dus dan help jij mij en kan ik jou helpen over je Post-UK blues heen te komen! Veel plezier nog! Dikke x

• 27 Augustus 2010 - 11:04

Laurie:

hee nichtje!
    leuk om weer van je te lezen. Dacht dat je alleen maar zou werken, werken en werken aan je scriptie! :)

Hoop je snel weer te zien. Misschien kan ik je dan weer naar het vliegveld brengen, haha

liefs

• 27 Augustus 2010 - 11:47

Saartje:

Wauw! Super om te lezen! En Nederland gaan we ook leuk maken, ik ben al op zoek naar de beste chill bank ooit voor in de woonkamer! ;)

Ik mail je snel lieve Nadedja en een kus voor Jetje. Liefs!

• 27 Augustus 2010 - 13:37

Zus Cath:

Zusjeee!! Wauw, wat een gezellige week hebben jullie gehad zeg :D Heb je eigenlijk wel aan je scriptie/pop gewerkt?! Hihi! Ach, met een beetje druk op de ketel gaat het altijd beter..! Succes nog even de laatste maand! En ook ik ben beschikbaar voor gezelligheid!! :D Hele dikke kus van je zus

• 27 Augustus 2010 - 13:41

Rixt:

Lieve Nadine
    Wat ist weer een leuk verslag geworden, met op de foto´s te zien beter weer dan in nederland!
    Hoewel, nu schijnt eindelijk weer eens de zon.
    Nog heel veel plezier en succes met je scriptie.
    Dikke kus rixt

• 27 Augustus 2010 - 19:30

Mamma:

Wat dapper dat jullie een auto gehuurd hebben en daarmee kleine weggetjes hebben bereden.Zo op de foto's te zien hebben jullie weer mooie dingen gezien op allerlei vlakken en was het gezellig.
    Sterkte met het afmaken van je scriptie en probeer tussendoor nog te genieten van het mooie Engeland, want "the end is coming". Maar je vriendinnen in Nederland willen graag van alles met je ondernemen, dus het komt allemaal goed als je weer terug bent.
    Veel kusjes van mamma

• 30 Augustus 2010 - 12:38

Marianne:

Wat een heerlijk verhaal weer. Het lijkt me geweldig om zo rond te toeren. Zitten wij hier in de regen naar buiten te kijken.
    geniet nog maar van deze tijd. Heel veel sterkte met de scriptie.
    Liefs.